Filmski skener

The Hunger Games: Recenzija

U bliskoj budućnosti Severna Amerika je pustoš od nekada velike zemlje. Sada je to nova zemlja pod imenom Panam.  Ratovi i vremenske nepogode su prošle ali, ostavljen je trag na ljudima i zemlji. Ljudi gladuju a obradivih površina gotovo da nema. Bogataši su u prestonici Capitol a srednja/radnička  klasa je raspoređena po distriktima kojih ima dvanaest. Kako broj distrikta raste to znači da je taj distrikt siromašniji. Kako bi radnike držali pod kontrolom, svake godine se organizuju  krvave igre ili kako su kod nas preveli igre gladi. Iz svakog distrikta lutrijom bivaju izabrani po jedan mladić i devojka koji će učestvovati u igrama do smrti. Pobednik je samo jedan. Na nesreću naše glavne junakinje Katniss Everdeen, ime njene mlađe sestre Primrose je izvučeno. Katniss kako bi zaštitila svoju mlađu sestru nudi sebe u zamenu za život svoje sestre. Distrikt 12 ima svoje predstavnike to su Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) i Peeta Mallark (Josh Hucherson). Ove igre se prenose putem televizije kao neki uvrnuti reality show program koji služi kao sredstvo za zastrašivanje i zabavu bogatašima iz Capitola.

Film je režirao Gary Ross, a on je takođe jedan od scenarista zajedno sa Billy Ray i Suzanne Collins po čijem romanu je film zasnovan. Osnova priče: mladi ljudi, tinejdžeri, bore se do smrti kao gladijatori i samo jedan izlazi kao pobednik. Prvo što je meni palo napamet je japanski film Battle Royale koji je izašao 2000-2001. god.

Kako ne bih dala subjektivnu ocenu filmu The Hunger Games odlučila sam da ga odgledam otvorenog uma i da zanemarim činjenicu da je koncept sličan. Svi znamo da Holywood kuburi sa idejama i da se uveliko obrađuju knjige, bajke, stripovi itd. Ovaj film je daleko od japanskog. Ne pokušava da bude umetnički indie film i režiser se zaista potrudio da bude verodostojan knjige. Što je manje-više uspeo da učini. Zadatak mu je bio težak zato što je knjiga pisana u prvom licu ali imao je pomoć od same spisateljice romana. Uvod filma je dugačak, mislim da je potreban i meni lično to nije smetalo. Borbe počinju od polovine filma.Imajte na umu da ovo nije slesher film i da je PG-13. Namenjen je tinejdžerima i mladim odraslima. Ja ne bih vodila dete ispod petnaest na projekciju ovog filma. Kinematografija bi mogla biti daleko bolja ali dobra glumačka ekipa je to nadoknadila. Jennifer Lawrence, (poznata po filmu Winters Bone), je verodostjna akciona heroina i odlično je predstavila lik Katniss Everdeen. Elizabeth Banks sam jedva prepoznala, ona igra Effy uvrnutu prezenterku. Što se glavnih likova tiče tu su još i Liam Hemsworth, Lenny Kravitz, Woody Harleson, Donald Satherland, Wes Bentley i Stanley Tucci.

Spojleri i Trivijalnosti:

Retko koja knjiga je danas dobro obrađena i dosledno prikazana na filmu. Davno sam naučila da ekranizacija knjige nikada, koliko god se režiser trudio, neće biti dovoljno dobra. Zato što sam ja u svojoj glavi nešto drugo zamislila. Dok sam čekala premijeru filma kod nas i pomno pratila stranu štampu, primetila sam da određeni ljubitelji knjige imaju određene zamerke i naravno pomislila sam da je to ok. Ali, dok sam pregledala kritike gledalaca primetila sam brdo trivijalnosti. Na primer, glavna glumica nije dovoljno mršava, izgladnela. Logično je da ako je lik glavne glumice lovac da neće biti toliko slabašan. Svi smo gledali Salt i Columbianu i znamo koliko je to smešno izgledalo.

Na twitteru je u jednom momentu bio na trending listi lik male devojčice Rue koja je u knjizi opisana kao devojčica tamne kože i braon očiju. Problem je bio što je taj lik igrala tamnoputa glumica. Pa mislim da je očigledno, tako je opisano u knjizi. Ove stvari samo govore o tome koliko je društvo površno i koliko se na stvari gleda jednodimenzionalno. Ima nekih scena zbog kojih mi je knedla zastala u grlu. I zaista verujem da je ovaj film dobar uvod za nastavak, ukoliko zaista planiraju da ga urade. Bilo bi dobro da reditelj ostane isti.
Moja ocena na skali od 1 do 10 za jedan visokobudžetni film 7.5.

Autor: Milena Pantić